vrijdag 31 augustus 2018

23 april Bay of Islands.


Hoi allen, 23 april Het einde is nu definitief in zicht. Ik ben terug in Auckland en ga maandag weer terug naar het noorden om net als in het begin 3 dagen te zeilen. Lijkt me een prima afsluiting van de reis. Tja wat heb ik sinds 12 april zo'n beetje gedaan? Gezwommen met dolfijnen in Kaikoura, het was een groep van zo'n 600 dolfijnen, koud maar een geweldige ervaring. Het was vermoeiend, omdat je de hele tijd geluiden moet maken en bewegen om interressant voor ze te zijn, Als je als een lappenpop in het water ligt komen ze echt niet naar je kijken, dus lig je daar als een worst in een pak geperst te piepen en te zingen en met je benen te zwaaien. Dan zwemmen er ineens vijf of zes dolfijnen om je heen en als je rondjes met ze draait, blijven ze even. Ze kijken je echt aan. Maar ik moet zeggen dat ik het toch leuker vindt om ze vanaf een boot te zien zwemmen en springen. Ach je moet het gedaan hebben om dat te weten. In het Abel Tasman NP. een dag gekayaked, geslapen op een huisboot en de volgende dag terug gelopen naar het begin van het park. Tijdens het kayakken hebben we zeehonden zien zwemmen vlak bij de kano's, dan zijn ze wel erg schattig, zoals ze in hun vinnen klappen of hun buiken hiermee krabben. In het water zijn ze beter benaderbaar dan op het land, w.s. omdat ze zich in het water zekerder voelen. Ze hebben hier overigens een aparte manier van te water gaan. Je zet een motorboot met passagiers op een trailer, tractor ervoor die over het strand naar de waterlijn rijdt en dan de boot achteruit van de trailer het water in laat glijden. Eb en vloed hebben zo geen invloed op wel of niet vertrekken. Verder heb ik een wijntour gedaan in Picton en een dagdeel van het Queen Charlottetrack gelopen. Mooi kustpad, waarbij je eerst als een gek moet klimmen en je vervolgens prachtige uitzichten hebt op de blauwe baaien. De ferry van Picton naar Wellington ( 4 uur varen ) genomen, daar zo kort mogelijk gebleven, dus de volgende dag door naar de oostkust, naar Napier, waar we erg laat aankwamen, omdat we pech hadden, dit kostte 2,5 uur. In Napier in de oudste gevangenis van NZ geslapen. Het zou er spoken, maar ik heb als een baby geslapen in mijn cel. Eergisteren was ik in Rotorua om wat thermische atrakties te zien. Een spuitende geiser en diverse modderpoelen en sulphur meren. Gisteren kwamen we aan bij Mount Manganui, die ik vanmorgen met twee anderen beklommen heb. Niet echt een hoogstandje, slechts 231 meter hoog, maar de enige heuvel in de weide omtrek, dus een prima uitzicht. En vandaag ging de rit naar Auckland. Morgen ga ik met twee mensen naar een vulkaaneiland, Rangitoto om hem te beklimmen, moet een mooie wandeling zijn. Nu nog even een buskaartje naar Pahia regelen voor maandag en een terugje voor donderdag om de reis af te ronden en vrijdag op het vliegtuig naar huis te stappen. Sorry, ik was van plan om het kort te houden deze keer, maar dat schijnt me maar niet te lukken. Groetjes en tot in Nederland Conny

Geen opmerkingen:

Een reactie posten